دریاچه مرگ! +عکس

دریاچه مرگ! +عکس  

به گزارش سرویس کشکول جام نیوز، بر اساس افسانه های یونانی، مدوسان می ‌توانست هر کس را که به چشمانش خیره می ‌شد، تبدیل به سنگ کند. بدون شک مدوسان اگر اکنون درمیان ما بود، از دریاچه ی «ناترون» در آفریقا به شدت استقبال می کرد. این دریاچه در مرز میان 2 کشور کنیا و تانزانیا واقع شده است.

 

این دریاچه یکی از شگفت انگیز ترین آبگیرهای دنیا است که به دریاچه سنگ نیز معروف است. واقعیت این است که آب دریاچه ناترون دارای میزان بالایی از قلیائیت هیپرتروفی به میزان (9،5 – 11 pH ) بوده و میانگین دمای آب نیز حدود 60 درجه ی سیلسیوس است. این خواص آب و همچنین عمق کم این آبگیر که عمیق ترین نقطه ی آن حدود 3 متر است، شرایط ویژه و منحصربفردی را برای تبدیل هرچیزی به سنگ، آفریده است. به همین خاطر نیز حیوانات سعی می کنند تا به این دریاچه نزدیک نشوند ولی در هرصورت اگر حیوانی به درون آب سقوط کند، مرگ وحشتناکی در انتظارش خواهد بود.

 

در اطراف بدن حیوان بیچاره، لایه ای از رسوبات شکل گرفته می شود که به مرور زمان سفت و مثل سنگ می شود. جالب است بدانید که این دریاچه با رنگ قرمز مایل به نارنجی برای برخی از موجودات حکم مرگ را ایفا نمی کند. اکنون هزاران سال است که در دریاچه ی ناترون، گونه ای از ماهی با نام «تیلاپیا قلیایی» زندگی و تولید مثل می کنند که خاصیت بالای قلیایی آب هیچ اثری بر روی آنها نداشته و به نظر می رسد که فقط آنها قلقلک می دهد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد