بیوگرافی «گوگوش» از کاباره تا آکادمی

بعد از انتشار ترانه سخیف گوگوش در حمایت از همجنس بازان، وی چندماهی به حاشیه رانده شد تا اینکه شکل‌گیری کمپینی به نام چالش سطل آب یخ، مجددا این خواننده کهنسال را برای خودنمایی وسوسه کرد.  


به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، "فائقه آتشین" مشهور به «گوگوش» خواننده‌ای لس آنجلسی است که پس از سال‌ها بار دیگر آوازه‌اش با آکادمی موسیقی شبکه انگلیسی "من‌و‌تو" بر سر زبان ها افتاد.

او گرچه در این تلویزیون لندنی شروعی پرسروصدا داشت، اما پس از دو دوره اجرای پرتنش، از دست دادن اقبال مورد انتظار و افتادن در سراشیبی سقوط، مجبور شد آن را تعطیل کند.

وی پس از تعطیلی آکادمی دیگر کمتر آفتابی شد تا اینکه با حرکت موسوم به «چالش سطل آب یخ» دوباره کوشید عرض اندام کند؛ چالشی که او را سنگ روی یخ کرد.

  

دوران کودکی

نامبرده هنگامی که خردسال بود به همراه پدرش دوره‌گردی می کرد. با نمایش های خیابانی، آوازه خوانی و رقص‌های او بود که پدرش زندگی را می‌گذراند.

دو سال بیشتر نداشت که والدینش از هم جدا شدند و او شد فرزند طلاق.

مادرش هم بعد از جدایی، با فردی یهودی ازدواج کرد.

 

 

همسران


زندگی زناشویی فائقه آتشین نیز مانند دوران کودکی اش چندان مطلوب نبود و او را واداشت تا 4 بار پای امضای سند ازدواج پیش رود.

 

ازدواج اول: از سال 1351 تا ۱۳5۴، فائقه همسر «محمود قربانی» کاباره داری پرنفوذ و ثروتمند، بسیار بداخلاق و دائم‌الخمر بود که بارها زنان خواننده آن دوران را کتک زده بود. گوگوش هم ناچار بود علاوه بر تحمل تحقیرها، تمام درآمد فعالیت خود در کاباره را به محمود قربانی بدهد.

 

 

گوگوش در کنار محمود قربانی

 

 

ازدواج دوم: گفته می شود ازدواج دوم گوگوش با "بهروز وثوقی" (۱۳۵۴ تا ۱۳۵۵) در واقع برای رهایی از دست شوهر اولش بوده است. بنا بر این روایت، گوگوش برای رهایی از آن زندگی جهنمی، به این هنرپیشه معروف فیلمفارسی پناه برد که در دهه پنجاه در اوج شهرت قرار داشت و پای ثابت مهمانی‌های دربار بود.

 

 

ازدواج سوم: گوگوش با "همایون مصداقی" کارگزار بیمه (1356 تا ۱۳۶۸)  همزمان می‌شود با روزهای انقلاب و رأفت اسلامی به او اجازه می دهد سال‌ها در ایران بماند.

 

 

ازدواج چهارم: وی در سال 1370 برای چهارمین بار شوهر می‌کند و بالأخره در سال 1379 به بهانه بازی در اثر سینمایی شوهر کارگردان خود (مسعود کیمیایی) از کشور خارج می شود و فعالیت‌های ضدفرهنگی خود را پس از سال‌ها ازسر می‌گیرد.

 

 

تحصیلات

 

بر پایه مندرجات دانشنامه اینترنتی ویکی‌پدیا، فائقه آتشین دارای مدرک تحصیلی "زیر سیکل" است.

 

 

فرزندان

 

گوگوش تنها یک فرزند پسر به نام کامبیز دارد که محصول ازدواج نخست او با کاباره‌دار معروف است. کامبیز در لس آنجلس با موسیقی رپ ایرانی آغاز به فعالیت می‌کند اما خوی سرکش و خشن به ارث برده از پدر، مسیر او را تغییر می‌دهد و به مشاغلی چون بادیگاردی می کشاند.

نزدیکانش می‌گویند که او تحت تأثیر رفتارهای ناهنجار پدرش به مشکلات روحی دچار است و به همین دلیل همسرش او را ترک کرده است.

 

پسر گوگوش همچنین از طرف پدری با شهرامK (خواننده دائم الخمر لس آنجلسی) برادر است. مادر شهرام هم مثل گوگوش مدت کوتاهی با محمود قربانی زندگی کرده بود.

 

 

کامبیز، همسر سابق و فرزندش

 

چهره تازه و خشن کامبیز

 

خواننده دائم الخمر لس آنجلسی مشهور به شهرامK

 

 

ماجرای گوگوش و پهلوی

 

گفته می شود فائقه آتشین فرزند دیگری نیز دارد که حاصل رابطه نامشروع وی با محمدرضا پهلوی است.

«شادی پهلوی» که مدعی ازدواج پنهانی شاه مخلوع و گوگوش است، چندسال پیش توانسته بود از طریق آزمایش DNA نسبت فامیلی‌اش با خاندان سلطنتی را ثابت کند.

او همچنین از کامبیز قربانی خواسته بود با حضور در ترکیه، به همین آزمایش تن دهد تا خواهر و برادری شان اثبات شود.

 

 

شادی پهلوی

 

 

آکادمی حاشیه ساز

 

آکادمی موسیقی گوگوش یک برنامه تلویزیونی بود که ظاهرا با هدف شناسایی استعدادهای ناشناخته در موسیقی پاپ ایرانی تأسیس شد. گوگوش به همراه هومن خلعتبری و بابک سعیدی تیم داوری این برنامه را تشکیل می‌دادند. طی این برنامه عده ای معرفی می شدند و در معرض انتخاب مخاطبان شبکه من‌و‌تو قرار می گرفتند.

 

معرفی بی‌ضابطه برخی چهره‌ها و حذف مشکوک برخی دیگر از گردونه رقابت، زمینه‌ساز نارضایتی و متهم شدن دست‌اندرکاران آکادمی به «تقلب» شد و در نهایت به تعطیلی و توقف این پروژه در سال 2014 انجامید.

 

علاوه بر تقلب، سوءاستفاده ابزاری و غیراخلاقی عوامل آکادمی از شرکت کنندگان، اختلاف هیأت داوری برای ادامه کار، ارتباط گوگوش با هومن خلعتبری و... همگی از جمله عواملی بودند که آکادمی را به بن‌بست رساند.

شاید حاشیه‌های ارتباط گوگوش با هومن خلعتبری، پررنگ‌ترین چالش این آکادمی بود. داستان تا بدان‌جا پیش رفت که هر دو وادار به واکنش شدند و در تریبون آزاد "رادیو زمانه" (radiozamaneh) لب به گلایه گشودند و به مخاطبان ناراضی خود تاختند.

 

 

 

 

در بخشی از پیام مذکور به قلم خلعتبری آمده بود: «حواشی آکادمی این روزها گریبان همه ما را گرفته، از هنرجوها تا اساتید... نمی دانم چه اهمیتی دارد که ما زن و شوهریم یا نه؟ آیا قرار است ازدواج کنیم؟ آیا دوست دختر و دوست پسریم یا همکار ساده؟... چرا من به خانم گوگوش خیره می شوم و چرا بابک سرش را پایین می گیرد؟ چرا من بدلباس هستم؟ چرا مو ندارم؟ چرا گوگوش جواهرات قیمتی می اندازد؟ آیا صورتش را عمل زیبایی کرده؟ آیا من به درد گوگوش می خورم؟ آیا او به درد من می خورد؟ و هزاران هزار حرف و حدیث دیگر... تا زمانی که ما مسابقه خوانندگی و رقابت برای صدای بهتر را با میدان جنگ عقاید اشتباه می گیریم، همان بهتر که رأی ما را در نتایج دخیل نکنند! اگرچه به رأی من و تو با وجود تمام اشتباهات اهمیت داده می شود...»

 

 

کادوی گوگوش به همجنس‌بازان

 

بالاخره کار به قدری برای گوگوش سخت شد که او را از تعطیلی آکادمی ناگزیر کرد.

وی تا مدت ها جلوی دوربین ظاهر نشد تا اینکه ناگهان خبر حمایت او از «همجنس‌بازان» در قالب یک ترانه، سروصدای عجیبی به راه انداخت.

البته او پیش‌تر توانسته بود طیفی از این افراد منحرف را در دوران فعالیت آکادمی موسیقی شبکه من‌و‌تو، دور خود جمع کند و انتشار این ترانه در حمایت از آنان، ادای دینی بود که قاعدتا نباید چندان عجیب به نظر برسد.

 

 

چالش سطل آب یخ یا سنگ روی یخ؟!

 

بعد از انتشار ترانه سخیف گوگوش در حمایت از همجنس بازان، وی چندماهی به حاشیه رانده شد تا اینکه شکل‌گیری کمپینی به نام چالش سطل آب یخ، مجددا این خواننده کهنسال را برای خودنمایی وسوسه کرد.

در چالش آب یخ گوگوش دو اتفاق ناامید کننده افتاد: یکی اینکه او به جای آنکه آب را روی سرش بریزد، پاهای خود را درون آب تشت قرار داد و دیگر اینکه از "گلشیفته فراهانی" ، "آنجلینا جولی" و "برد پیت" خواست تا او را اجابت کنند؛ درخواستی که هیچ‌گاه محقق نشد و نامبردگان اعتنایی به آن نکردند.

 

از طرف دیگر قرار دادن پاها در تشت به جای ریختن آب یخ بر سر، دستمایه تمسخر گوگوش در فضای مجازی شد. به‌عنوان نمونه "سینا ولی الله" مجری «فارسی‌وان» رفتار فائقه آتشین را به سخره گرفت و کلیپی مشابه برای دست‌انداختن او تولید و در صفحات اجتماعی منتشر کرد.

 

 

منبع : جام نیوز
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد