در کدام کشورهای جهان احساس غربت نمی کنید؟

در کدام کشورهای جهان احساس غربت نمی کنید؟

رک کردن وطن و اقامت در یک کشور دیگر معمولا" باعث می شود که انسان احساس غربت کند اما کسانی که به نیوزلند ، استرالیا و آفریقای جنوبی مهاجرت می کنند کمتر از سایر مهاجران این احساس را تجربه می کنند.

بنا بر نتایج تحقیقات انجام شده از سوی " هچ اس بی سی " که در ماه گذشته منتشر شد ، در این سه کشور جدید توریست ها و مهاجران راحت تر با مردم محلی دوست می شوند و زبان محلی را یاد می گیرند. در این کشورها ، خارجی ها خیلی زود با جامعه جدیدشان ارتباط برقرارمی کنند و به فرهنگ جدید عادت می کنند.

مردم نیوزلند که درهر چهار بخش این تحقیق بالاترین امتیازات را کسب کردند در ردیف اول جدول رده بندی خونگرمترین مردم دنیا قرار دارند. ۸۵ درصد از مهاجرانی که در نیوزلند زندگی می کنند و در این تحقیق شرکت کردند اعلام کردند که به راحتی توانسته اند با مردم محلی این کشور ارتباط برقرار کنند. در استرالیا این رقم ۷۷ درصد و در آفریقای جنوبی ۷۹ درصد بود.

یک مهاجر آمریکایی که در نیوزلند زندگی می کند گفت:" مردم نیوزلند در کل ، انسانهای شادی هستند و همین شادی باعث شده است که آنها خونگرم ، مفید و مهربان باشند." این مهاجر آمریکایی که شهروند سابق نیویورک است و در کشور نیوزلند صاحب یک کتاب فروشی است ، دوسال پیش بخاطر همسر نیوزلندی اش به این کشور مهاجرت کرد و در حال حاضر به هیچ وجه قصد ندارد این کشور را ترک کند.

"اچ اس سی بی " برای تکمیل تحقیقات خود بین ماه می و ماه ژوئیه سال ۲۰۱۱ ، وضعیت ۳۳۸۵ مهاجر در ۱۰۰ کشور دنیا را مورد بررسی قرار داد اما کشورهایی که کمتر از ۳۰ نفر از مهاجران آنها در این تحقیق شرکت کردند از لحاظ آماری ناچیز شمرده شده و حذف شدند. در نهایت فقط ۳۱ کشور در این تحقیق باقی ماندند. برای مثال برمودا که سال گذشته در ردیف اول این جدول قرار گرفته بود امسال در این تحقیق شرکت داده نشد زیرا تعداد مهاجرین شرکت کننده این کشور بسیار کم بودند.

لیزا وود ، رئیس بخش بازاریابی "اچ اس سی بی" می گوید:"این تحقیق که بزرگترین تحقیق جهانی درباره مهاجرین است ،اطلاعات بسیار ارزشمندی درباره زندگی مهاجران در اختیار ما می گذارد و به ما نشان می دهد که زندگی مهاجران تا چه حد در کشورها و قاره های مختلف با هم متفاوت است وحتی کشور اصلی و یا همان وطن مهاجران نیز در نوع و موقعیت زندگی این مهاجران تاثیر زیادی دارد.

مجله فوربس برای اینکه بتواند مهربانترین و خونگرمترین کشورهای دنیا را انتخاب کند نتایج این تحقیق را به چهار بخش تقسیم کرده است: دوست شدن با افراد محلی ، یادگیری زبان ، ارتباط برقرار کردن با جامعه و عادت کردن به فرهنگ جدید . این عوامل تاثیر بسیار زیادی روی زندگی مهاجران و احساس امنیت و راحتی آنها در جامعه جدیدشان دارد .

بر طبق این فرمول مجله فوربس ، امارات متحده عربی آخرین ردیف ازجدول رده بندی را بخود اختصاص می دهد اما بنا بر تحقیقات امسال اچ اس بی سی ،عربستان سعودی ، قطر ، روسیه و هند ، چالش بر انگیزترین کشورها برای مهاجران هستند . هند امسال برای دومین سال متوالی در انتهای جدول رده بندی اچ اس بی سی قرار گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد