چه بخوریم تا بیشتر زنده بمانیم؟! + عکس

چه بخوریم تا بیشتر زنده بمانیم؟! + عکس

بدن روزانه به مواد غذایی خاصی برای بقا و سلامت نیاز دارد. مواد غذایی بخصوصی وجود دارندکه سلامت بدن را تضمین می کنند و باعث افزایش طول عمر می شوند.
به گزارش گروه خواندنی های مشرق، برای آن که بتوانید بیشتر عمر کنید باید از موارد بسیاری پیروی کنید. یکی از این موارد تغذیه صحیح است ما به شما موادی را پیشنهاد میدهیم که میتوانید به کمک آن ها عمری طولانی تر داشته باشید.

شکلات و کاکائو:

شکلات تلخ از آن دسته از مواد غذایی است که مصرف به اندازه آن تاثیر مطلوبی بر سلامت سیستم قلبی- عروقی خواهد داشت.

کاکائو دارای ترکیباتی به نام فلاوونوئید است که با کاهش فشار خون، بهبود شریان های عروقی، کاهش سطح کلسترول و گردش خون در بدن، سلامت سیستم قلبی- عروقی را تضمین می کند.


شکلات های کاکائویی هرچه تیره تر باشند درصد غلظت کاکائو در آنها بیشتر و درصد وجود شکر در آنها کمتر است. مقدار مصرف متعادل شکلات های کاکائویی با این مشخصه حدود 400 تا 450 میلی گرم در روز است.

قهوه:

قهوه از آن دسته مواد غذایی است که حاوی ترکیباتی است که نرخ ابتلابه سرطان پروستات را کاهش می دهد. مصرف یک یا دو فنجان قهوه در طول روز 20 درصد خطر ابتلابه سرطان پروستات را کاهش می دهد. اما مصرف بیش از این مقدار توصیه نمی شود.


شاهی:

شاهی گیاهی است که هرچند ناشناخته اما ترکیبات مفید آن تاثیر بسیار مطلوبی بر سلامت زنان دارد. شاهی از رشد سلول های سرطانی سینه جلوگیری کرده و روند خونرسانی به بافت های سرطانی را متوقف می کند.


علاوه بر این شاهی، رشد سلول های سرطانی را کند و حتی آنها را ریشه کن می کند، بنابراین اضافه کردن آن به سالاد یا استفاده از آن به عنوان سبزی در کنار موادغذایی توصیه می شود.

خشکبار:

بیشتر انواع خشکبار به عنوان مواد غذایی قدرتمند شناخته شده اند، آجیل دارای اسیدهای چرب اشباع نشده مانند امگا3 است که کلسترول خون و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. دانه های روغنی سرشار از آنتی اکسیدان هستند که از ابتلابه سرطان جلوگیری می کنند.


بادام و بادام زمینی مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان و ویتامین E  دارند اما در این میان گردو بیشتر از سایر دانه های روغنی دارای آنتی اکسیدان و ویتامین E است. گردو از هر دو فاکتور کیفیت و کمیت در داشتن آنتی اکسیدان برخوردار است. گردو با کاهش کلسترول خون به تناسب اندام نیز کمک می کند.

روغن زیتون:

پزشکان هنوز علت دقیق تاثیر مثبت روغن زیتون را بر سلامت قلب نیافته اند. شاید یک دلیل آن وجود اسیدهای روغنی موجود در روغن زیتون است که جذب چربی های اشباع شده را کاهش می دهد.


طبق تحقیقات به عمل آمده بر روی بیش از 7هزار فرد 65 ساله که روغن زیتون مصرف می کردند، دانشمندان کاهش 41 درصدی در ابتلا به ایست قلبی و سکته را در آنان مشاهده کردند.

سیب:

سیب نیز از آن دسته مواد غذایی است که بر سلامت قلب تاثیرگذار است. در یک تحقیق مقایسه ای بین زنان یائسه ای که روزانه 75 گرم سیب خشک شده یا یک عدد سیب تازه در مقایسه با زنانی که انواع دیگری از میوه ها را در طول روز مصرف می کردند، انجام شد.


دانشمندان دریافتند زنانی که در طول روز سیب مصرف می کردند با کاهش 23 درصدی در سطح کلسترل بد و افزایش 4 درصدی در سطح کلسترول مفید خونشان مواجه شدند. علاوه بر این کالری دریافتی شان نیز بسیار کم است و باعث افزایش وزن نخواهد شد.


غلات کامل:

تحقیقات جدید نشان داده اند غذاهایی که سرشار از غلات کامل سبوس دار، مانند نان غلات کامل، برنج قهوه ای، آرد جو دوسر و... هستند توانایی خاصی در محافظت عروق کرونری قلب در برابر بیماری ها و کمک به بهبود سیستم گوارش دارند، علاوه بر این با کنترل بهتر سطح قند خون، حساسیت انسولینی را نیز بهبود می بخشد.


تحقیقی دیگر نیز نشان داد مصرف غلات کامل 16 تا 31درصد علائم دیابت نوع 2 را در مبتلایان کاهش می دهد. علاوه بر این غلات کامل میزان کلسترول خون را کاهش داده وخطر ابتلابه بیماری های قلبی را نیز بهبود می بخشد.
نظرات 1 + ارسال نظر
رهاجون چهارشنبه 16 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 13:55

مطالب مفیدی بود .دستتون درد نکنه.

امیدوارم مثمر ثمر واقع شده باشد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد