رابطه نامشروع نماینده مجلس با زن جاسوس + عکس

رابطه نامشروع نماینده مجلس با زن جاسوس + عکس

یک زن جوان روس که سال گذشته به اتهام جاسوسی در پارلمان انگلیس بازداشت شد، به برقراری روابط نامشروع با یکی از نمایندگان انگلیسی اعتراف کرد.

'کاتیا زاتولیوتر' 26 ساله در عین حال هرگونه تلاش برای جاسوسی از نماینده انگلیسی را رد کرد.

ایرنا: وی متهم است که با نزدیک شدن به 'مایک هنکوک' نماینده مجلس عوام از حزب لیبرال دموکرات و عضو کمیسیون دفاعی پارلمان علیه او جاسوسی می کرده است. ماموران سازمان اطلاعاتی 'ام آی 5' و 'ام آی 6' انگلیس زمستان سال گذشته پس از دستگیری 'زاتولویتر' خواستار اخراج وی شدند.
حکم اخراج این زن روس به تایید خانم 'ترزا می' وزیر کشور انگلیس نیز رسیده است ولی در پی اعتراض وی به حکم اخراج، دادگاه امور مهاجرت امروز رسیدگی به این اعتراض را آغاز کرد.


خانم زاتولیوتر در جلسه دادگاه نحوه آشنایی خود با آقای هنکوک را شرح داد و اعتراف نمود که با این نماینده 65 ساله روابط نامشروع داشته است. وی همچنین به برقراری چنین روابطی با یک دیپلمات هلندی، یک کارمند ناتو و یک مقام سازمان ملل اعتراف کرد.

وکلای وزارت کشور در جلسه امروز دادگاه بار دیگر تاکید کردند که خانم زاتولیوتر در استخدام سازمان های اطلاعاتی روسیه بوده و بطور هدفمند با افراد صاحب نفوذ و دارای اطلاعات، ارتباط برقرار می کرده است.

مطبوعات انگلیس هنگام بازداشت زاتولیوتر نوشته بودند که وی به عنوان یکی از دستیاران و پژوهشگران 'مایک هنکوک' نماینده مجلس عوام انگلیس فعالیت می کرد و حتی کارت ویژه تردد به پارلمان را نیز داشت.

با اینکه مقامات امنیتی از همان ابتدای مطرح شدن این پرونده حضور این تبعه روسیه را مغایر با امنیت و منافع ملی انگلیس توصیف کرده بودند ولی 'مایک هنکوک' با دفاع از دستیار روس خود گفته بود که او جاسوس نیست و هیچ کار خلافی نیز انجام نداده و به همین دلیل در مورد حکم اخراج خود تقاضای تجدید نظر داده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد