همه چیز درباره متهم 3000 میلیاردی + تصاویر

همه چیز درباره متهم 3000 میلیاردی + تصاویر
امیر منصور الف .خ معروف به امیر منصور آریا متهم اصلی و ردیف اول پرونده اختلاس بزرگ تاریخ ایران دستگیر شد.

به گزارش «تابناک»، همچنین محسنی اژه ای دادستان کل کشور که طی حکمی از سوی رییس قوه قضائیه مسئولیت مستقیم پی گیری پرونده را دارد امروز از دستگیری 19 نفر در ارتباط با پرونده اختلاس 3000 میلیاردی سخن گفت.

البته نباید به این مساله که شرکتهای فاسد مرتبط با آریا تعطیل و خود وی محاکمه شود بسنده کرد زیرا به فرموده رهبر انقلاب هیچ سوء استفاده‌ای نیست که از درون سیستم اجرایی همکاری‌هایی با آن نشده باشد و این وظیفه سیستم قضایی و امنیتی اس که به دنبال ریشه های این فساد در سیستم اجرایی گشته و همه عوامل دخیل در این پرونده پیچیده را شناسایی نمایند.

اما در این میان شخصیت و ارتباطات گسترده اقتصادی امیر منصور آریا به دلیل حجم باورنکردنی جرم ارتکابی به سوژه مورد توجه رسانه ها تبدیل گردید:

وب سایت امیر منصور آریا بسته شد

به گزارش تابناک در پی مطرح شدن نام سایت امیر منصور آریا که حاوی اطلاعات کاملی از مجموعه شرکتهای وابسته به وی و افراد کلیدی شرکت به همراه آدرس و تلفن های دفاتر اصلی بود این سایت موقتا و به بهانه بروز رسانی! آنهم در چنین شرایطی!! فعلا در دسترس نمی باشد.

همچنین است احوالات سایت شرکت تجارت گستران منصور:


اما هستند هنوز سایتهایی از شرکتهای حلقه هولدینگ امیر منصور آریا که بسته نشده اند و می توان به آنها مراجعه کرد و هنوز فرصت خارج از سرویس ساختن آنها بدست نیامده است.

که از این میان می توان به سایت «شرکت امیر منصور ایرانیان» به آدرس http://www.ami-co.com/ اشاره نمود.

جالب اینجاست که این شرکت نیز در آدرسی نزدیک به محل شرکت اصلی و در خیابان احمد قصیر واقع بوده است.

گروه جالب وب گستر آریا چیست؟

و البته جالب تر اینجاست که این هولیدنگ عجیب که در همه نوع فعالیتی دست داشته حتی گروه و شرکت طراحی وب خود «گروه وب گستر آریا» را نیز تاسیس نموده بود به گونه ای که سایت شرکت اصلی همچنین «شرکت امیر منصور ایرانیان»، تجارتگران منصور و غالب شرکتهای وابسته به هولدینگ اختلاس توسط همین شرکت طراحی شده اند و جالبتر اینکه سایت خود این شرکت نیز هم اکنون در دسترس نیست.

 


چه کسانی با امیر منصور آریا کار می کنند

البته تابناک قبلا در خبری به چندو چون شرکت امیر منصور آریا و سایتش که در ان موقع هنوز در دسترس نبود پرداخته و اطلاعات آن در دسترس است که در آن به کم و کیف همکاری کنندگان اصلی با این هولدینگ اعم از حقیقی و حقوقی اشاره شده است.

برخی از این افراد و شرکتهای همکاری کننده با امیر منصور الف.خ عبارتند از:

توسعه سرمایه گذاری امیر منصور آریا
مدیر عامل:  مه آفرید امیر خسروی
مدیر R&D:  مونا خیری
استان:  تهران
شهر:  تهران 

همچنین:

حدود 20 شرکت اقماری شامل آب معدنی داماش گیلان، مروارید درخشان آریا، پخش امیرمنصور ایرانیان، باشگاه ورزشی داماش ایرانیان، ایمن ترابر آریا، تجارت گستران منصور، داماش ترابر ایرانیان، سامانه های منابع سازمانی کرانه، سبک سازان لوشان، ستارگان امیرمنصور، شفاف شیمی پلاست، صنایع غذایی دریاچه گهر لرستان، گروه صنعتی نمونه منصور گیلان، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، ماشین سازی لرستان، مشاوره و مدیریت تدبیر منصور، مهندسین مشاور مدیریت پردازش زمان، نوآوران صنعت الکترونیک قم، خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن و ستاره درخشان درفک

 

امیر منصور آریا از بازگشت به ایران تا اختلاس 3000 میلیاردی

«امیرمنصور الف.خ» مشهور به «امیرمنصور آریا» یک ایرانی ساکن آلمان بود که با دریافت چراغ سبز برای فعالیت اقتصادی به ایران بازمی گردد و با سرمایه ای حدود یک میلیون فعالیتی جدید در کشور را آغاز می کند. وی با ایجاد برخی روابط و معاملات، این سرمایه را چند برابر کرده و بار دیگر ایران را به مقصد آلمان ترک می کند و پس از استفاده از این سرمایه در آلمان، بار دیگر به ایران برمی گردد. وی در این مقطع به همراه برادرانش، شرکتی تحت عنوان شرکت (هلدینگ) توسعه سرمایه گذاری امیرمنصور آریا (سهامی خاص) را با شماره ثبت 273210 راه اندازی می کند.

این شرکت با فعالیت در زمینه های متنوع و گوناگونی نظیر خرید، تاسیس، مشارکت، توسعه، فروش، واگذاری و اجاره کارخانه ها و واحدها و شرکت های فعال در بخش های تولیدی و خدماتی داخل و خارج کشور؛ ارائه خدمات اقتصادی، فنی، مالی و اعتباری؛ حسابرسی، سرمایه گذاری، تبلیغات رسانه ای، بیمه و انجام مطالعات و بررسی های اقتصادی و فنی؛ نظارت و پیگیری اجرای سرمایه گذاری و ایجاد شرکت ها و موسسه های مطالعاتی و اجرایی برای تحقق و تکمیل اهداف شرکت و خرید و فروش سهام و اوراق بهادار داخلی و خارجی و خرید و فروش کالاهای بازرگانی را با حمایت معنادار برخی باندهای سیاسی و اقتصادی آغاز و فعالیت مشکوک و خزنده خود در اقتصاد ایران را سرعت می بخشد.

شرکت امیرمنصور آریا که به صورت خانوادگی اداره می شود، با دریافت وامهای هنگفت بانکی، خرید شرکتهای دولتی با پیش قسط حاصل از وجوه سیستم بانکی و گشایش اعتبارهای مکرر را آغاز و در مدت کوتاهی، حدود 20 شرکت اقماری مورد اشاره را در اختیار می گیرد. واردات گوشت از کشور برزیل، خرید کشتارگاه در این کشور و خرید چند کشتی باری ویژه حمل گوشت از تازه ترین اقدامات این شرکت به شمار می رود.

روش «الف.خ» برای دریافت وام و مصون بودن از برخورد در این سالها، به کارگیری افراد بازنشسته و صاحب نفوذ در برخی دستگاههای حساس نظام و استفاده از آنان به عنوان اعضای هیات مدیره بود.

این شرکت در سالهای 1387 و 1388 با حمایت برخی از پدرخوانده های اقتصادی وابسته به جریان سیاسی منحرف، در ردیف 300 شرکت برتر ایران، مورد ارزیابی سازمان مدیریت صنعتی قرار می گیرد. بر اساس این ارزیابی، شرکت امیرمنصور آریا با فروش 12هزار و778 میلیارد ریال در سال 1388 بیشترین صعود و بیشترین رشد فروش را در میان شرکت های تازه وارد به خود اختصاص می دهد، به طوری که درصد رشد فروش این شرکت در این سال نسبت به سال 1387 از رشد معادل 493 درصد برخوردار بوده است.

البته این رشد فروش منشأ و سرآغازی غیرقانونی داشت و علت اصلی آن، فروش محصولات فولادی زیر قیمت بازار توسط این گروه بود. شرکت امیرمنصور آریا، طی دو سال گذشته با استفاده از LCهای داخلی و خارجی و استفاده از خطوط ریفاینانس توانست حجم بالای محصولات فولادی در داخل کشور به فروش برساند و فروش گروه نیز معمولا زیر قیمت بوده است.

نحوه حضور این گروه در بازار آهن به این ترتیب بود که ابتدا با استفاده از خطوط ریفاینانس، حجم بالایی از فولاد را وارد کشور کرده و با فروش نقدی آن به زیر قیمت، قدرت مالی بالایی به دست آورده و در زمان سررسید اعتبارات اسنادی با همکاری برخی افراد با نفوذ از پرداخت این مطالبات خودداری می کردند.

راه اندازی بانک آریا با دارایی یک بانک دولتی

نحوه تامین مالی شرکت توسعه سرمایه گذاری امیرمنصور آریا از طریق سیستم بانکی نیز خود داستان جالبی دارد که کم کم با روشن شدن ابعاد ناگفته و انتشار جزییات پنهان آن می تواند راههای نفوذ جریان انحرافی به نظام بانکی کشور را که کیهان از مدتها پیش در خصوص آن هشدار داده بود افشا کند.

در واقع یکی از اقدامات عجیب و بی سابقه در نظام بانکی کشور، راه اندازی یک بانک خصوصی با دارایی یک بانک دولتی خصوصی شده است، چنانکه برای احداث بانک آریا، تسهیلاتی از سوی بانک صادرات به شرکت سرمایه گذاری «امیرمنصور» و شرکت «مه آفرید» که متعلق به «امیر منصور الف.خ» است واگذار می شود که در تاریخ بانکداری کشور، بی سابقه بوده است.

البته پیشتر نیز یک بساز و بفروش (ع.الف) که پس از پیوند با باند انحرافی، در حالی که تنها در یکی از شعبه های یک بانک دولتی حدود 175میلیاردریال بدهی معوق داشت، با نزدیک شدن به برخی افراد در دولت و اخذ وامی ویژه، مقدمات تاسیس بانکی را فراهم آورده بود.

اما این بار، بانک آریا با استفاده مستقیم از منابع بانک های دولتی کشور تاسیس شد و دقیقا زمانی که قرار بود مجوز این بانک صادر شود، شرکت امیرمنصور آریا توانست با قدرت مالی که سیستم بانکی در اختیار وی قرار داده بود، بخش عمده ای از سرمایه بانک خود را تامین کند و کمکهایی که از سوی یکی از بزرگترین بانکهای دولتی کشور به گروه سرمایه گذاری امیرمنصور آریا شد، نقش عمده ای در تامین مالی سرمایه اولیه تاسیس بانک آریا داشت.

اما داستان پذیره نویسی و تاسیس بانک آریا نیز حاوی نکاتی قابل تامل است. با اوج گیری تقاضاها برای دریافت مجوز تاسیس بانک خصوصی توسط جریان انحرافی که منجر به تاسیس بانکهای زنجیره ای چون تات، گردشگری و... شد، «الف.خ» هم به فکر افتاد تا در کنار فعالیت شرکت توسعه سرمایه گذاری خود و فروش قابل توجه آن براساس ارزیابی IMI-001 (فهرست صد شرکت برتر ایران)، بانکی را برای سپرده گذاری درآمدهای هلدینگ خود راه اندازی کند.

در تقسیم بندی بانک ها، بانک آریا به عنوان بانک تجاری با هدف تامین مالی در کوتاه مدت محسوب می شود و گروهی از تجار فولاد و فعالان صنایع غذایی و بازرگانان جزو موسسان آن هستند. سرمایه اولیه این بانک 200 میلیاردتومان است که 100 میلیارد تومان اولیه را موسسان بانک به صورت نقدی به حساب بانک مرکزی واریز کرده و 100 میلیاردتومان باقی مانده هم در دوره پذیره نویسی تکمیل شد که 90 میلیارد تومان آن در شعب منتخب بانک ملت و 10 میلیارد تومان هم در فرابورس ایران پذیره نویسی شد.

مسئولین این بانک در اردیبهشت اقدام به استخدام نیرو کردند اما اعطای مجوز به این بانک در مرداد منتفی شد.

دادن 2 میلیارد و 700 میلیون دلار LC ریالی برای خرید آهن و شمش فولادی به این افراد و همچنین تسهیلات بی سابقه با توجه به مشکل دار بودن LCها، بر این اقدامات عجیب و پرسش برانگیز افزوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد