آنتی ویروس های برتر را بشناسید

آنتی ویروس های برتر را بشناسید

لیست مقایسه ای آنتی ویروس های شناخته شده برای کاربران اینترنت، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فن آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در دنیای مجازی سرشار از خطر و ناامنی این سپرهای امنیتی و دیوارهای مستحکم هستند که حرف برای گفتن دارند چراکه پشت بسیاری از افراد یک جامعه، کشور و حتی یک جهان به آن ها گرم است.

این وظیفه خطیر در دنیای امروز بر گردن شرکت های امنیتی و نرم افزارهای ایمن گزارده شده است و کاربران رایانه یی و مخصوصا فضای مجازی سیستم های خود را اول به این نرم افزارها مجهز کرده و بعد به آن ها سپرده اند.

نرم افزارهایی همچون کسپرسکی، مکافی و پاندا در سمت لشکر دوست و حامیان سیستم های رایانه یی دیده می شوند و این خود موضوعی برای رقابت بین اعضای این تیم و سازندگان آن ها به وجود آورده است تا حتی شده با به روزآوری های سریع و به هنگام و جلوتر از رقبای خود، روزنه ای برای نفوذ به خرابکاران نگذارند و با این وجود گاهی خود را به شکل لشکر روبه رو درآورده تا با نفوذ در بین آن ها چیدمان شان را رصد کرده و در موقعیتی مناسب ضربه کاری را وارد آورند.

حال مرکز ماهر به مقایسه این آنتی ویروس ها در تیرماه پرداخته تا توانمندی آن ها را شناسایی و بدافزار ها را به دیگران بشناساند و الگویی مناسب را برای کاربران به تصویر بکشاند و حتی علاوه بر اینها جایگاه هر آنتی ویروسی را در بین رقبا نشان دهند.

در این گزارش آمده است:

آنتی ویروس G DATA با ۹۶ درصد تشخیص درست و ۱ درصد تشخیص اشتباه در صدر جدول، KASPERSKY با ۹۵ درصد تشخیص موفق و ۱ درصد ناموفق رتبه دوم و NOD۳۲،NORTON،BITDEFENDER هرکدام با ۹۰ درصد تشخیص درست و ۱ درصد خطا رتبه سوم را مشترکا به خود اختصاص دادند.

پس از آن ها AVIRA ،PANDA ،F secure به ترتیب هرکدام با ۸۹ ،۸۷ ،۸۴ درصد موفقیت و ۱ ،۲ ،۱ درصد خطا در رتبه های چهارم تا ششم ایستادند.

IMEN و AMNPARDAZ ،TREND MICRO ،MCAFEE ،AVG ،SOPHOS ،AVAST نیز هرکدام به ترتیب رتبه های هفتم تا آخر را از آنِ خود کردند.

امیدواریم با اهمیت به تولید و خدمات داخل در حوزه فن آوری اطلاعات روز به روز شاهد اضافه شدن اسامی ایرانی در این لیست باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد