در کاخ شاهزاده خانم چه خبر بود؟+ تصاویر

در کاخ شاهزاده خانم چه خبر بود؟+ تصاویر

ملت لیبی پس از سال‌ها موفق شدند پا به کاخ عایشه، دختر معمر قذافی بگذارند اما دهان‌شان از شگفتی آنچه دیده بودند، باز ماند: صندلی‌هایی از طلا و استخر کلئوپاترای لیبی.

به گزارش گروه بین الملل مشرق، هنگامی که انقلاب لیبی به پیروزی رسید و یکشنبه گذشته طرابلس توسط انقلابیون لیبی تصرف شد، مردم این کشور با حقایقی مواجه شدند که برای 42 سال درباره قذافی و اعضای خانواده‌اش از چشم آنها دور مانده بود و یکی از این شگفتی‌ها منزل تنها دختر قذافی، عائشه قذافی است.
در ظاهر این خانه که در منطقه عاشور در مرکز طرابلس واقع شده بسیار ساده می‌نماید، اما پس از ورود به داخل آن همه به خاطر اشیاء و اثاث موجود در آن و نحوه تزئین به کار رفته انگشت به دهان می‌مانند.
وقتی داخل خانه می‌شوی آن وقت درمی‌یابی که خانه بیش از پیش به کاخ فرعون شبیه است. مردم لیبی به خاطر شباهت عایشه به یک مانکن آلمانی او را "کلودیا شیفر" لیبی نام نهاده بودند، درحالی‌که پدرش به تبعیت از نام مادرش و برای اینکه نام او را زنده کند، وی را عایشه نامید.
با این حال مردم لیبی اعتقاد دارند، لقب "کلودیا شیفر" آن گونه که باید حق مطلب را درباره عایشه ادا نمی‌کند،‌ به همین دلیل برخی ترجیح دادند، او را "کلئوپاترای لیبی" بنامند و تصاویر گرفته شده توسط جک هیل، عکاس انگلیسی از کاخ عایشه بیانگر حقیقت امر است.

اما دختر دردانه قذافی کجاست؟
اما آنچه بیش از هر چیز در خانه دختر قذافی نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند، مبلی به شکل یک مجسمه پری است که بر بالای سالن داخل قصر جای داده شده و نشمین‌گاه بر پشت این پری قرار گرفته است. وقتی به آن مبل آب‌طلا داده شده چشم می‌دوزی و در چهره آن دقت می‌کنی، چهره خود عایشه را می‌بینی.

معلوم نیست این مجسمه هنر کدام مجسمه سازی بوده اما این‌گونه به نظر می‌رسد که کار یک هنرمند ایتالیایی است، چون کلئوپاترای لیبی به رم عشق می‌ورزید و سالی چهار بار از این شهر دیدن می‌کرد و خرید‌هایش را در آنجا انجام می‌داد.
عکس دوم نشان‌دهنده یک استخر است که رو به یک باغ بزرگ بنا شده، شاید هم استخر دیگری در آن وجود داشته باشد. در این استخر که عتیقه‌هایی از سنگ‌های مرمر بسیار گران قیمت به چشم می‌خورد که با رنگ استخر همخوانی و هماهنگی دارد و کمی آن طرف‌تر اسباب‌بازی‌ها کودکانه را می‌بینی که بر روی آب به حال خود رها شده‌اند.

گویی استخری هم مخصوص کودکان بوده، چون عایشه قذافی متأهل و دارای فرزندانی بوده که ملت لیبی از تعداد آنها بی‌خبرند، آن‌هم از همسری که در سن 20 سالگی پدرش برای وی برگزید "احمد القذافی القحطی".
القحطی وقتی با عایشه ازدواج کرد، افسری ساده در نیروی ویژه ارتش بود و مغلوم نیست که چگونه پس از ازدواجش با عایشه به رتبه سرلشگری ارتقا یافت، البته همه می‌دانند که خانواده وی از قبیله سرهنگ قذافی، یا همان قبیله القذاذفه یا القحوص بوده‌ است.

اندک کسانی هستند که می‌دانند، عایشه به همراه همسر و فرزندانش یکشنبه گذشته فرار کرده و کسانی که وارد قصر او شدند، به عینه دیدند که او جز چیزهای ضروری با خود نبرده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد