بفرمــایید شام در خانه لعبت‌الملـوک

بفرمــایید شام در خانه لعبت‌الملـوک



 


شاید یکی از اتفاق‌های جالب در اولین گروه «بفرمایید شام»، حضور یک خانم مجرد بین 3 خانم متاهل و صاحب فرزند بود!

خیلی‌ها از جمله خود ما تصور می‌کردیم، سحر زکریا در این گروه نمی‌تواند شانه‌به‌شانه دیگر رقبایش پیش بیاید اما وقتی در خانه لعبت‌الملوک این روزهای قهوه تلخ حاضر شدیم، دیدیم قضیه 180 درجه با آنچه ما فکر می‌کردیم متفاوت است؛ از دست‌پخت و کدبانوگری سحرزکریا همین بس بدانید که بهاره رهنما، شقایق دهقان و لادن طباطبایی، هر 3 متفق‌القول معتقد بودند، اصلا تصور نمی‌کردند سحر زکریا تا این حد در آشپزی و خانه‌داری حرفه‌ای باشد. حتی بهاره رهنما در صحبت‌هایش گفت، میرزا قاسمی سحر زکریا واقعا طعمی استثنایی و بی‌نظیر دارد! شاید جالب باشد حرف‌های خود سحر زکریا را در این‌باره بشنوید.   

 





 
هر خانمی باید آشپزی کردن بلد باشد
 


مگر یک خانم حتما باید ازدواج کند تا تصمیم بگیرد آشپزی یاد بگیرد؟! به‌نظرمن هر خانمی، چه ازدواج کرده باشد، چه در شرفش باشد و چه اصلا قصد ازدواج نداشته باشد، باید آشپزی کردن را بلد باشد چون این، می‌تواند یکی از مهم‌ترین هنرهای یک خانم باشد، اصلا دست‌پخت خوب داشتن  بین خانم‌ها یک نوع افتخار و هنری بزرگ به حساب می‌آید. من هم مثل همه دخترخانم‌های دیگر، آشپزی را از مادرم یاد گرفتم. به‌نظر خودم دست‌پختم هم خوب است، البته نکته‌ای که باعث می‌شود طعم یک غذا خوشمزه شود، این است که خانم‌ها هنگام آشپزی باید حتما سرشار از عشق و علاقه باشند و از سر ناچاری غذا درست نکنند. دقیقا به این موضوع معتقدم که هنگام آشپزی باید با عشق و حوصله غذا پخت تا طعمی ایده‌‌آل و لذیذ پیدا کند.

 





 
تصور نمی‌کردم بتوانم رقابت کنم
 


تمام سعی‌ام بر این است که وقتی تعدادی مهمان به منزلم می‌آیند، با تمام وجود کاری کنم به آن‌ها خوش بگذرد و تمام امکانات و شرایط لازم از جمله غذا را برای‌شان تدارک می‌بینم تا از هر لحاظ یک میزبانی ایده‌آل را رقم زده باشم. وقتی پیشنهاد حضور در برنامه «بفرمایید شام» به من شد، ابتدا احساس کردم از پس آن برنمی‌آیم و کار مشکلی خواهد بود اما هر چه گذشت، دیدم کار بسیار لذت‌بخش و شیرینی است و همه بچه‌های گروه‌مان را دوست داشتم و خدا را شکر کار خیلی خوب به پایان رسید.

 



 

خورش‌بادنجان من مشهور است
 


اصلا به این موضوع که هر 3رقیبم ازدواج کرده‌اند و حتی بچه‌ هم دارند، فکر نکردم. خیلی از خانم‌ها هستند که ازدواج کرده‌اند و خانه‌دارند ولی هیچ علاقه‌ای به آشپزی ندارند و برعکس، خیلی‌ از خانم‌ها ازدواج نکرده‌اند یا شاغل‌اند اما عاشق آشپزی‌ کردن هستند؛ به‌نظرمن این معیار مناسبی برای مقایسه ما نیست چون با وجود این‌که هنوز ازدواج نکرده‌ام اما خودم عاشق آشپزی‌ام و دست‌پختم هم خوب است. حتی خورش بادنجانم بین اقوام معروف است. خودم هم بیشتر دوست دارم خورش بادنجان و زرشک‌پلو بپزم چون پخت‌شان را دوست دارم. در این چند سال که آشپزی می‌کنم، ‌بعضی‌وقت‌ها اتفاق افتاده حواسم نبوده یا سرم به موضوع یا چیزی گرم بوده و غذایم سوخته!

 





 

وقتی پیشنهاد حضور در برنامه «بفرمایید شام» به من شد، ابتدا احساس کردم از پس آن برنمی‌آیم و کار مشکلی خواهد بود اما هر چه گذشت، دیدم کار بسیار لذت‌بخش و شیرینی است و همه بچه‌های گروه‌مان را دوست داشتم و خدا را شکر کار خیلی خوب به پایان رسید

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:45

چقدر زشته که برنامه های ماهواره رو منع میکنن بعد خودشون تقلید میکنن اونم اینقدر تابلو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد