وقتی که همسرتان به شما گوش نمی دهد

وقتی که همسرتان به شما گوش نمی دهد

فرض کنید که ازدواج، همچون دو اتاق هتل است که درهای آنها روبروی یکدیگر قرار دارند. صداقت و تمایل به صحبت با همدیگر را می توان به شکل همیشه باز گذاشتن هر دوی این درها توصیف نمود. این صداقت و تمایل به صحبت با همدیگر، از تمایل افراد برای در میان گذاشتن احساسات و عقاید خود با دیگری ناشی می شود. اگر همسرتان در اتاق خود را ببندد، شما نمی توانید آنرا باز کنید. فقط شخصی که در اتاق است می تواند در آن را باز کند.
اگر همسرتان تعصب دارد، گوش نمی دهد و وجود مشکل در ازدواجتان را نمی پذیرد، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که همچنان در بزنید، یا یادداشتهایی را از زیر در برای او بفرستید و در اتاق خود را همچنان باز نگه دارید. با این حال اگر از نظر روحی آزرده اید و و از نظر فیزیکی مورد سوء رفتار قرارگرفته اید، در این صورت می بایست خودتان را از در دور نگه دارید. مردم می خواهند بدانند چگونه می توان کاری کرد که همسرشان به آنها گوش دهد.
نکته اساسی این است که اگر همسرتان نخواهد به شما گوش دهد، نمی توانید او را به این کار وادارید. شما نمی توانید کسی – بجز خودتان - را تغییر دهید. اگر همسرتان نخواهد ، نمی توانید او را وادار کنید تا به حرفهای شما گوش دهد و بفهمد که چه احساسی دارید. واداشتن کسی به گفتگو بدان معنا نیست که او به آنچه که گوینده می بایست بگوید واقعاً گوش کند. اینکه در یک رابطه زناشویی یکی از همسران به دنبال گفتگو باشد، حتی اگر همسر وی از این کار سر باز زند می تواند مفید باشد.
دانستن رفتارهای مثبت و منفی موجود در یک رابطه زناشویی، کسب اطلاع در مورد خود، و آموختن مهارتهای نحوه رفتار می تواند به همسران کمک کند. خیلی ناراحت کننده است که گاهی یک فرد تا وقتی که مدارک طلاق را نبیند شروع به گوش دادن به همسر خود نمی کند. ناگهان لحظه ای فرا می رسد که فرد متوجه اوضاع و احوال می شود و «تازه دو زاری اش می افتد!». این یک فاجعه است که این افراد سرانجام قبول می کنند که رفتار نامناسبی در زندگی زناشویی داشته اند.
نکته منفی در «افتادن دو زاری!» این است که فرد از همه انتظار دارد که به سرعت او را ببخشند و کارهای گذشته را فراموش نمایند. این ذهنیت که «من تغییر کرده ام» با شک و عدم اعتماد دیگران روبرو می شود.
بسیار مهم است که بدانیم که زمان و شکیبایی زیادی لازم است تا بتوان تغییراتی بوجود آورد و سپس دوباره اعتماد دیگران را بدست اورد.این کار به سادگی روی نمی دهد. افراد برای بخشیدن و التیام یافتن نیاز به زمان دارند.
همچنین مهم است که بدانیم نمی توانیم به گذشته بازگردیم. می توانیم دوباره آغاز کنیم ولی گذشته دیگر گذشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد