سنگاپور؛ از شیره‌کش‌خانه‌های دیروز تا فن‌آوری پیشرفته امروز

سنگاپور؛ از شیره‌کش‌خانه‌های دیروز تا فن‌آوری پیشرفته امروز

سنگاپور شیره‌کش‌خانه‌ها، لنج‌های مروارید‌یاب و ریکشا‌های بخاری خود را با برج‌های بتونی و شیشه‌ای تاخت زده است؛ در نگاه اول، سنگاپور اعجاب‌آورانه مدرن و ناشناخته است، اما این شهر انکار‌ناپذیر آسیایی، جایی که سنت‌های چینی‌، مالایی و هندی، از فنگ‌شویی گرفته تا نیاکان‌پرستی، چشم‌اندازهای رنگارنگ و متباین روزانه را خلق می‌کنند، زنده و پر طراوت است.
سنگاپور جزیره و دولتی کوچک در جنوب شرقی آسیا و یکی از بزرگترین مراکز تجاری داد و ستد کالا در جهان است. سنگاپور توسط پل‌های ترانزیت با مالزی مرتبط است. سنگاپور ابتدا به عنوان یک مستعمره بریتانیایی، و در سال ۱۸۱۹، بنیان نهاده شد. از زمان استقلال به یکی از پررونق‌ترین کشور‌های جهان تبدیل شده و امروز پر ترافیک‌ترین بندر دنیاست. مخلوط آسمان‌خراش‌ها و متروی نوین، آمیخته با سنن قدیمی منطقه، با غذاهای لذیذ، فروشگاه‌های عالی و زندگی شبانه پر طراوت؛ این باغ‌شهر زیبا، اقامتی دلپذیر را مژده می‌دهد.


±شهر سنگاپوریکی از زیباترین و تمیزترین پایتخت های دنیا در جهان، که گویا از اول با یک مدل معماری شهری به دنیا آمده، پایتخت سنگاپور است.
ساختمان ها به دلیل محدودیتهای کنترل ترافیک هوایی نباید بیشتر از ۲۸۰ متر ساخته شوند و این باعث به وجود آمدن ساختمان های بلند (البته نه خیلی بلند) و سازگار از نظر ارتفاع و مدل شده است که افق آنرا بی همتا کرده است: سه ساختمان با ارتفاع دقیق ۲۸۰ متر و ۵ ساختمان دیگر با ارتفاع بالای ۲۰۰ متر در این پایتخت زیبا به چشم می آید.
ساختمان ها عموما به رنگ روشن هستند و پهنای وسیعی از فضاهای سبز در اطراف مرکز شهر وجود دارد.
این شهر جنوب شرق، قطعا در نوع خود بی نظیر است. جمعیت ۳.۸ میلیون نفری سنگاپور به عنوان ساکنان شهری بزرگ هم اکنون میزبان گردشگران بسیاری هستند.
سنگاپور که تا چندی پیش مرکز کشاورزی و قطب تولید چای در جنوب آسیا مطرح بود امروزه مهمترین مرکز جهانگردی دنیا محسوب می شود.


±جاذبه‌هاسنگاپور آمیزه جذاب و غریبی از فرهنگ‌ها، دوران‌ها و محیط طبیعی است. شهری برای تماشا و تجربه‌های جدید؛ منطقه براس باسا با موزه‌ها و ساختمان‌های دیدنی، بوی ادویه‌ها در هند کوچک، آرامش خیابان عرب‌ها در تضاد با شوریدگی تجارت در چایناتاون، سواحل گیرای سنتوسا و جزایر جنوبی، باغ‌ها و پارک‌ها با پرندگان، پروانه‌ها و گیاهان یکتا، معابد و مساجد، آسمان‌خراش‌ها، بازارها و خرید و خرید و خرید.
 

±جزیره سنتوسا
به معنای صلح و آرامش در زبان مالایی می باشد. این جزیره در فاصله 20 کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است و یکی از مهمترین مراکز توریستی سنگاپور محسوب می شود. آکواریوم معروف و دیدنی آن با بیش از 2500 ماهی از 260 گونه مختلف، پارک و باغ وحش، زمین های گلف و ورزشهای آبی، برنامه نمایش دلفین ها و اصلی ترین بخش جزیره، رقص فواره ها با جذابیت خاص و جادویی نمایش بسیار ویژه و فراموش نشدنی برای جهانگردان و بازدیدکنندگان به ارمغان می آورد.


±پارک شبانه روزی سافاریتجربه بازدید از حیات وحش در شب شاید برای کمتر کسی امکان پذیر باشد. پارک شبانه روزی سافاری Nightsafari اولین پارک جیات وحش شبانه در جهان است که بازدیدکنندگان می توانند نادرترین گونه های حیوانات جهان را در این محل مشاهده کنند. سافاری شبانه یکی از معروفترین مجموعه های حیات وحش در جنوب شرق آسیا محسوب می شود.
این مرکز شامل قسمت های جالبی از قبیل آکروباتیک، عکس گرفتن در کنار حیوانات وحشی، سفر با قطار، پیاده روی در جنگل های وحشی به همراه توضیحات مربوط به هر بخش توسط راهنمایان مجرب پارک و شوی حیوانات دست آموز می باشد.
 

±محله چینی هااین مکان در سال 1821 هنگامی که اجناس ارزان قیمت چینی از شهر Xiamen Fujian چین وارد سنگاپور شد بازگشایی شد. مسافرین که از چین آمده بودند و همگی مرد بودند در اطراف جنوب رودخانه سنگاپور که به Telok Ayer معروف است مسکن گزیدند.


±پارک مرلیوناین پارک به عنوان نماد هیئت توریسم سنگاپور در سال 1964 طراحی شده بود که مجسمه شیر با پیکر ماهی که بر امواج قرار گرفته است در آن قرار دارد که تمثیل سنگاپور نسبت به کل جهان می باشد.


±سنتوزا و دنیای زیر آبدر این مجموعه می توان با تله کابین به سمت سنتوزا حرکت کرد و منظره با شکوه آسمان سنگاپور و بندر تجاری جهانی سنگاپور را از چشم پرندگان مشاهده کرد. هنگام ورود تصاویری که نمایانگر تاریخچه سنگاپور هستند را مشاهده می نمائید.این تصاویر نقاشی شده مومی هرگز جذابیت و زیبایی خود را از دست نمی دهند. در بخش دیگر معرفی جشن های نژادی سنگاپور با تصاویر، صدا و بو می باشد. و بخش بعدی دنیای زیر آب است که در این بخش می توان بیش از 6.000 موجود دریایی در انواع و اندازه های مختلف مشاهده کرد.


±دریاچه دلفین های سنتوزادلفین های این دریاچه که از تایلند به این مکان آورده شده است به دلیل اینکه رنگ پوستشان به صورتی گرویده است معروف هستند. 6 دلفین این دریاچه در تانکی به عمق 5/4 متری حاوی آب دریا و مشابه زیستگاه طبیعی ای7لب و عجیب است و متنوع ترین پارک پرندگان در جهان می باشد. میتوان در این پارک نمایش شکار سلطان آسمان (عقاب) را مشاهده نمود.


±خیابان ارچاد - ارکیداین جاده که 5/2 کیلومتر م

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد