رایحه خوش در منزل

رایحه خوش در منزل


شما می توانید به جای استفاده از اسپری های خوش بو کننده شیمیایی از یکی از روش های زیر برای خوشبو و تمیزکردن محیط زندگی خود استفاده کنید.


7 روش برای خوشبو کردن محیط

1.استفاده از گیاهان و گل های خوشبو: گل ها و گیاهان می توانند نقش بسزایی در تصفیه هوای اتاق داشته باشند و اگر این گل ها از نوع عطر دار نیز باشند می توانند علاوه بر تمیز کردن هوای محیط باعث انتشار رایحه خوش نیز در فضا می شوند. بنابراین توصیه می کنیم استفاده از گل و گیاهان را در فضاهای مختلف خانه فراموش نکنید.

2. استفاده از پوست مرکبات: شما می توانید پوست پرتغال یا لیمو را که فکر می کنید دیگر به هیچ دردی نمی خورند را در آب در حال جوشیدن روی اجاق گاز قرار دهید و پس از دقایقی بوی خوشی را در سراسر فضای خانه حس کنید. با این کار شما توانسته اید علاوه بر بهره مندی از طعم و فواید آن میوه از بوی خوش پوست آن نیز برای خوش بو کردن محیط استفاده کنید.

3.استفاده از اسانس های رقیق شده: شما می توانی مقداری اسانس خوش بوی مورد علاقه خود را با آب رقیق کنید و آن را روی فرش و پارچه رو مبلی اسپری کنید.

4.سرکه سفید: کاسه ای از سرکه سفید را در گوشه ای از اتاق قرار دهید و چند وقت یکبار آن را تعویض کنید. سرکه سفید می تواند بوی بد موجود در فضا و ذرات بدبو را جذب کند و از فضا حذف نماید.

5.استفاده از نرم کننده ها: برای لباس ها و جوراب ها پس از شستشو از نرم کننده های معطر که دارای عطری خوش هستند استفاده کنید. این کار سبب می شود زمانی که لباس ها در کمد آویخته هستند فضای کمد و در نهایت فضای اتاق دارای عطری خوشبو و ملایمی شود.

6.شمع های معطر: به جای استفاده از شمع های ساده از شمع های معطر در جای جای خانه استفاده نمایید. در سرویس بهداشتی, اتاق خواب, اتاق نشیمن , آشپزخانه و... با این کار هم می توانید از زیبایی و گرمای شمع در دکوراسیون استفاده کنید و همزمان فضا را معطر نمایید.

7.طبخ نان در خانه: عطر نان تازه می تواند بسیار خوشایند باشد بنابراین اگر بریتان مقدرو هست چند وقت یکبار در خانه خود به طبخ نان بپردازید تا هم از رایحه خوشایند نان تازه در خانه بهره مند شوید و هم از طعم خوش نان تازه.

بشرویه تالک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد