خانواده همسرتان را دوست بدارید

خانواده همسرتان را دوست بدارید

از آن جا که همسر شما در خانواده دیگری بزرگ و تربیت شده است برای یافتن راه های تفاهم و پیدا کردن مشترکات خانوادگی بهتر است اطرافیان وخانواده او را به خوبی بشناسید.
اما خیلی ها از این موقعیت استفاده نمی کنند و از ابتدا مقابل خانواده همسرشان موضع می گیرند و کم کم با خانواده همسرشان مشکل پیدا می کنند .
در این مطلب از «CNN»، به چند نکته درباره ایجاد یک رابطه خوب با خانواده همسر اشاره و خواندن آن ها را به همه خانم ها توصیه می کنیم.

۱) آشنایی محبت ایجاد می کند؛ هرچه بیشتر همدیگر را ببینید، بیشتر می توانید ارتباط عاطفی برقرار کنید.
بنابراین به جای دوری از همدیگر، نزدیکی و رفت و آمد بیشتری داشته باشید تا شاید رابطه بین عروس و خانواده شوهر بهتر شود.

۲ ) بر رفتار خود مسلط باشید؛ قبل از این که رو به روی خانواده شوهر قرار بگیرید، در خود آرامش ایجاد کنید و یا حداقل این طور وانمود کنید. اگر با حالت عصبی، تهاجمی و یا مشکوک وارد شوید، علاوه بر برانگیختن کنجکاوی دیگران، احساس ناخوشایند اطرافیان را تحریک می کنید. اگر بی خیال باشید، از سخنان دیگران آزرده نمی شوید.

۳) از دعوا و جر و بحث پرهیز کنید؛ اگر مدام با خانواده همسرتان درخصوص موضوعاتی مانند سیاست و... بحث می کنید، سعی کنید با آن ها کنار بیایید، آیا می توانید عقیده سیاسی و یا اجتماعی پدر شوهر ۷۵ ساله تان را عوض کنید؟ علاوه بر آن از ایراد گرفتن از بقیه دست بردارید زیرا دور از ادب است و این رفتار از آنجا که خوشایند نیست موثر نخواهد بود.

۴) به ارزش های خود احترام بگذارید؛یکی از رازهای بزرگ انسان ها، این است که هنگامی که ما خود را قبول داریم بقیه نیز ما را باور دارند در غیر این صورت، مورد اذیت بقیه قرار می گیریم. اگر برای ارزش های خود اهمیت قائلید و براساس آن ها زندگی می کنید، حرف های کنایه آمیز دیگران، شما را کمتر آزار خواهد داد.

۵) حق پدر و مادر بزرگ ها فراموش نشود؛ به یاد دارم هنگامی که کوچک بودم و شب خانه مادربزرگ می ماندم او برای من تنقلات می خرید و می گذاشت تا دیروقت تلویزیون تماشا کنم. آیا این کار به من ضرری رساند؟ نه و هنگام بازگشت به خانه توقع چنین کاری را از والدین خود نداشتم. پس بگذارید پدربزرگ ها و مادربزرگ ها نوه های خودشان را کمی لوس کنند.

۶) حق والدین فراموش نشود؛ شاید حساسیت والدین درخصوص بستن کمربند خودرو، مصرف نکردن چربی های مضر، خودداری از تماشای برنامه های خشونت آمیز، آلرژی، ساعت خواب و... زیاد باشد اما واقعیت این است که والدین دوست دارند کار درست را برای بچه های خود انجام دهند و اگر احساس کنند به این نظراتشان احترام نمی گذارید مشکل ساز خواهد شد.

۷) به اولویت های یکدیگر احترام بگذارید؛ اگر با هم مشکل دارید از خود بپرسید، برای مادر و پدرشوهرم چه اهمیت دارد؟ ما باید خودمان مشکلات را با هم فکری رفع کنیم.

۸) به همسر و فرزند خود فکر کنید؛رابطه شما با خانواده شوهرتان به دلیل وابستگی همسر و بچه ها که از همه چیز برای شما ارزشمندترند باید همراه با احترام و رعایت حقوق متقابل و به دور از هرگونه تنش باشد اگر مشکلی دارید بهتر است به این تنش پایان دهیداگر در وضعیت نامناسبی قرار گرفته اید موضوع صحبت را عوض کنید. از قرارگرفتن در وضعیت های دشوار پرهیز کنید.جلوی زبان خود را بگیرید و ساعت های کسالت بار همراهی را با آن ها تحمل کنید.

۹) روی موضوعات مثبت تمرکز کنید؛ راه هایی برای قدردانی از خانواده شوهر بیابید بالاخره آن ها والدین همسر و مادر و پدربزرگ بچه های شمایند.

شاید با خود می گویید این راهکارها به شما روش کنار آمدن را با خانواده شوهر نشان نمی دهد بلکه به نوعی تربیت کردن خودتان است واقعیت آن است که این شمایید که می توانید خودتان را عوض کنید، هیچ گاه سعی نکنید دیگران را تغییر دهید.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد