حـدیـث شـریف معــراج پیامبر(ص)

 حـدیـث شـریف معــراج پیامبر(ص)

 حـدیـث شـریف معــراج پیامبر(ص) *

روزی من و فاطمه به خدمت حضرت رسول (ص ) رفتیم و آن حضرت را بسیار گریان یافتیم ، عرض کردم : پدر و مادرم فدای تو باد یا رسول الله چه چیزی سبب گریه شما شده است ؟

فرمود : یا علی شبی که مرا به آسمان بردند ، زنانی چند از امت خود را در عذاب شدید دیدم پس از حالت آنها تعجب کردم و از شدت عذاب آنها گریستم .

زنی را دیدم که به موهایش آویخته شده بود ، مغز سرش می جوشید .

و زنی را دیدم که به زبانش آویخته و آب داغ جهنم در حلقش ریخته می شد . و زنی را دیدم که به پستان آویخته شده بود . و زنی را دیدم که گوشت بدن خود را می خورد و آتش از زیرش شعله میکشید .

و زنی را دیدم که پاهایش بسته شده و مارها و عقربها بر او مسلط گردیده بودند .

و زنی را دیدم که کر و کور و لال در تابوتی از آتش مغز شرش از بینی او بیرون میاید و بدنش از (مرض ) خوره و پیسی پاره پاره بود .

و زنی را دیدم که در تنوری از آتش با پاهایش آویزان بود . و زنی را دیدم که گوشت بدن او از جلو و عقب با قیچی های آتشین بریده میشد .

و زنی را دیدم که صورت و دستهایش می سوخت و روده های خود را می خورد .

و زنی را دیدم که سرش سر خوک بود و بدنش بدن الاغ و بر او هزار هزار نوع عذاب بود .

وزنی را دیدم که به صورت سگ ، آتش در پشتش داخل می شد و از دهانش بیرون می آمد و ملائکه سر و بدنش را با گرزهای آتشین می کوییدند .

حضرت فاطمه علیه السلام عرض کرد:

ای حبیب من و ای نور دیده من ، به من خبر بدهید که عمل و روش ایشان چه بوده است که خدای تعالی این نوع عذاب را بر ایشان مسلط گردانیده است ؟

حضرت رسول ( ص) فرمود : ای دخترم :

آن زنی که به مو آویخته شده بود : موی خود را از مرد نامحرم نمی پوشانده است . و آن زنی که به زبان آویخته شده بود : با زبانش شوهرش را آزار می داده است . و آن زنی که به پستان آویخته شده بود : از انجام وظایف زناشوئی خودداری می ورزیده است .

و آن زنی که به پاهایش آویخته شده بود : از خانه بی اجازه شوهر بیرون می رفته است .

و آن زنی که گوشت بدن خود را می خورد : برای مردم زینت می کرده است . و آن زنی که دستهایش به پاهایش بسته شده بود و مارها و عقربها بر او مسلط شده بودند : او کسی است که خود را نمی شسته است و لباسهایش را پاک نمی کرده و غسل و حیض و جنابت انجام نمی داده و بدنش را از نجاست ها پاک نمی کرده و نماز را سبک می شمرده است .

و آن زنی که کور و کر و لال بود : از زنا فرزند پیدا کرده و به گردن شوهر خود انداخته است .

و آن زنی که گوشت بدنش با قیچی های آتش قیچی می شد :خود را به مردان نامحرم نمایش میداده که به او رغبت کنند . و آن زنی که صورت و بدنش می سوخت و روده های خود را میخورد: زنی بود که مرد و زن نامحرم را به یکدیگر می رسانده است .

و آنکه سرش سر خوک و بدنش الاغ بود : سخن چین و بسیار دروغگو بود .

و آنکه بصورت سگ بود و آتش در پشتش داخل و از دهانش خارجی می شد : خواننده و آوازه خوان و حسود بوده است .

پس حضرت رسول ( ص ) فرمود :

وای بر زنی که شوهر خود را به خشم آورده و خوشا بحال زنی که همسرش از او راضی باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد