خاتمی رفت ...

سید محمد خاتمی، کاندیدای بالقوه اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه 88 صبح امروز،یکشنبه 25 اسفند طی سخنانی در حسینیه جماران از حضور در انتخابات به عنوان کاندیدا انصراف داد و از رقابت های انتخاباتی کنار رفت.

خاتمی رفت، رفت، رفت
سید محمد خاتمی، کاندیدای بالقوه اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه 88 صبح امروز،یکشنبه 25 اسفند طی سخنانی در حسینیه جماران از حضور در انتخابات به عنوان کاندیدا انصراف داد و از رقابت های انتخاباتی کنار رفت.

 

 

به گزارش خبر نیوز ،خاتمی هر چند بطور مشخص از واژه کناره گیری استفاده نکرد اما مفهوم جملاتی که به کار برد همین هدف را نشان می دهد.خاتمی در این مراسم دلیل کناره گیری خود را وحدت اصلاح طلبان،تلاش برای پیروزی کاندیدای واحد اصلاح طلبان و نیز پیروزی کاندیدای اصلاح طلب با رای بالا عنوان کرد.

خاتمی انصراف خود را در حاشیه مراسمی به مناسبت میلاد پیامبر اعظم(ص) اعلام کرد.

 خاتمی در این مراسم گفت: ما در این شرایط نمی‌توانیم با توجه به تکثر نامزدها در جبهه دوم خرداد حتی نیمی از آرا را هم به دست آوریم و ممکن است انتخابات به دور دوم کشیده شود. اگر انتخابات به دور دوم کشیده شد شکست بزرگی برای من است. اما رفتن موسوی به دور دوم و رقابت،برای او پیروزی است.

او افزود : بسیاری از جوانان حامی من حاضر نیستند از میرحسین موسوی حمایت کنند اما میرحسین موسوی از این جهت که رای برخی از اصولگرایان را نیز همراه خود دارد مناسب است و این امتیاز بزرگی برای او است.

خاتمی یادآور شد: ما برای حفظ شئونات اخلاقی آمده‌ایم معتقدیم رقبا اخلاق را زیر پا گذاشته‌اند.
او تاکید کرد: اگر من در رقابت ها نباشم می‌توانم تکثر را تبدیل به وحدت کنم و بین میرحسین موسوی و کروبی موضوع را جمع کرده و یک نفر را به عنوان گزینه نهایی معرفی کنیم و من قول می‌دهم که بتوانم این کار را انجام دهم تا اصلاح‌طلبان به وحدت برسند. اگر من بمانم چنین کاری امکان‌پذیر نیست. اگر کنار بروم می‌توانم بین اصلاح‌طلبان وحدت ایجاد کنم.  

خاتمی رفت

 

سید محمد خاتمی در پایان افزود: ما باید تمام نیروها را برای پیروزی میرحسین موسوی به کار گیریم. من حاضرم به تمام کشور سفر کنم و برای حمایت از میرحسین موسوی تلاش کنم.

او در عین حال تاکید کرده که تصمیم قطعی را بزودی اتخاذ می کنم.

این در شرایطی است که خاتمی و میر حسین موسوی عصر امروز یکشنبه دیداری با هم خواهند داشت.این دیدار در راستای تصمیم گیری برای ادامه کار اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهور است.دیدار خاتمی و میر حسین در منزل سید محمد خاتمی صورت خواهد گرفت.

همچنین مجمع روحانیون مبارز دوشنبه شب با حضور سید محمد خاتمی جلسه ای برگزار می کند.

از این گذشته مسئولان ستادهای انتخاباتی خاتمی قرار است فردا جلسه ای با حضور خاتمی برگزار کنند. اعضای این ستاد قرار است نقطه نظرات خود را به خاتمی بگویند چرا که اکثر آنان دلیلی برای کناره گیری خاتمی نمی بینند اما بر اساس اظهارات اطرافیان خاتمی؛خاتمی از اعضای ستاد خود انتظار دارد که برای میر حسین موسوی فعالیت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد