ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
الف و ب) رقص مظنه تحریک غریزه جنسی و حرام است علی الاحوط مطلقا مگر رقص همسر برای همسر.
احکام ازدواج، ص 186
الف و ب) احوط ترک این امور است.
استفتائات، ص 256 س 12
الف) اشکال دارد.
ب) اشکال دارد.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)
استفتائات، ج 4، ص 541 س 6353
الف) رقص مرد از مصادیق لهو بوده و موجب اذلال نفس می شود و جایز نیست. والله العالم
ب) رقص مرد برای مرد لهو است و سزاوار است مومن از آن بپرهیزد.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)
الف) رقص مرد برای همسرش اگر همراه ارتکاب حرامی نباشد اشکال ندارد ولی برای زنان در صورتی که موجب تحریک شهوت شود و یا مستلزم فعل حرام و یا ترتب مفسده ای باشد حرام است.
ب) اگر موجب مفسده یا محرک شهوت باشد حرام است.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)
الف) برای همسر اشکال ندارد ولی برای دیگران محل اشکال است.
ب) رقص زن و یا مرد به طور کلی، محل اشکال است و احتیاط در ترک آن است.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)
فقه برای غرب نشینان، ص 323، م 565
الف) جائز نیست.
ب) جایز نیست.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)
جامع الاحکام، ج1، ص 298 س 1026
الف) مقتضای احتیاط ترک رقص است مگر رقص زن برای شوهر خود.
ب) به طور کلی رقص نوعاً منشا فساد و از بین رفتن حیا است و احتیاط در ترک رقص و عدم حضور در مجلس رقص است.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)
جامع المسائل، ج 1، ص 456 س 1737
در حرمت رقص برای مردان هیچ فرقی بین انواع آن نیست.
احکام روابط زن و مرد، ص 218 و 219، س 285
الف و ب) تنها رقص زن برای شوهرش جایز است و بقیه اشکال دارد.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)
الف) جایز نیست.
ب) رقص اشکال دارد.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)
هزار و یک مساله فقهی، ج 2 ص 172، س 574 و 575
میگم یه سوال دارم. کار به دین و مرجعیت ندارم. نظر شخصی خود شما درمورد رقصیدن زن برای مرد و مرد برای زن چیست؟
صرفاً نظر شخصی : کمی تا قسمتی زیاد مخالفم